Saturday 23 July 2011

Media Player

Who on earth doesn't listen to music eh ? retarded people also listen to music . apa lg aku yang tak retarded ni kan . sometimes retarded sket la . but tak pon actually . but ... argh . okay . that's why i can never leave my music or media player behind . whenever wherever you see me , i will always with my mp3 . My first mp3 beli guna duit raya is MWalker mp3 . mcm bodo . kejap ja dah rosak . then mula kenal mp3 sony . maka lahirlah my first sony mp3 .

This is the first model yang aku pernah pakai . compared to all sony mp3 , this is the best mp3 yang aku pernah pakai . tahan lasak , function banyak , easy to handle , ada timer sleep mode , design simple slick , digital cantik , semua best . model ni yang paling lama aku pakai . then aku tukaq sebab buat pandai cena tah malas cerita then mp3 ni meletop . rosak tros .



Then mp3 aku evolve menjadi model ni . aku beli actually sebab nampak menarik ja . design dia mcm lipstick cena ntah . mahal gak time aku beli . cuz aku pengikut setia mp3 sony . memang akan beli time baru keluar . then pakai la mp3 ni . x best pon . nampak best tp x best pon . sebenaqnya la . nama mp3 sport tp menyusahkan . cuma pakai bergaya ja . then hilang . Errr . mmg aku suka hilangkan barang . #hiokhiokhiok . 





Evolve lg mp3 aku . aku mengorak langkah ke mp3 ni . actually nak cari model yang mcm 1st model blk . tp tak dak dah . Sony ni mmg . product baru keluaq ja model lama discard . tak jual dah . damn . but not bad la mp3 ni . function lebih kurang 1st model tp kurang tahan lasak compared to 1st model and bg aku design kureng semat . then hilang lg . Err . saya mmg careless . harap maklong .






Then suatu hari tu aku hidop la tanpa mp3 . merana beb . then aku pon jalan2 kat mana ntah tak ingat dh . punya bernasib baik . jumpa ipod shuffle . model lama pnya . bule pakai lg plak kan . pakai la kejap . sound sedap . cuma susah sebab kecik . tak dak screen . tp untuk outdoor mmg senang la mp3 ni . pasang shuffle mode then layaaaaan . berkat tak dak punya pasal ipod ni hilang . LAGI ....


Then suatu hari peg la Sony Centre . nak beli mp3 . tengok satu menda ni bentuk love2 satu mcm . menda apa kot . tanya2 brade tu pon gtau "ni la mp3 baru dek . outdoor mp3 . sempoi dik . gantung2 kat telinga ja . design baru ni . adek beli kalau memang adek sorang la pakai sebab baru sampai hari ni . orang pon x kenal lg ." aku pulok memang gila benda2 rare ni . cakap banyak tak mau ayat market keluaq . "abg bagi kaler hitam 1 . berapa ringgit ni ?" belagak kaya sangat kan harga tak mau tanya dulu . sekali RM299 . damn . tp ada duit pnya pasal . bli jugak .



begaya tak dak dah . orang pakat usha pelik habeh aku pakai natang ni . dah puas begaya melugai da pulok tengok kaler ni. aku jual kat mmbr aku then aku beli kaler putih pulok .







aku pakai putih tu pulok melugai lagi . jual kat mmbr aku lg . beli baru lg . kaler ijo plak . pastu cepat gila melugai cuz kaler dia striking sangat . jual lagi . 












then aku beli balik kaler putih . ha yang ni memang melugai aku nak letak gambaq . ok teroskan . aku tukaq lagi kaler hitam . then aku pakai kat tengkok aku sambil naik moto then angin curik mp3 aku . hilang pulak . ERGH ! then aku bli balik kaler hitam . then tiba2 rumah sewa aku was on fire bebeh . habes guitar karan aku , amp , mp3 , laptop , printer , baju , semua lah ! semua terbakaq . damn redha je la . tak percaya ??? ha tengok ... aku nangis time ni weh ...




ni lah hasilnya ...





okay bukan ni yang aku nak cerita . lepas-lepas rumah sewa aku terbakar teros aku peg Sony Centre rembat mp3 baru . tengok2 ada model baru . nak beli hitam dah melugai . nak beli putih kotor plak nnt . ijo striking sgt . last-last pink jugak tak try lg . so cuba jaya la .








pastu sejarah berulang kembali . letak atas tengkok naik moto then angin curik lg . hilang . 2 hari aku merana tanpa music . lari tros laju2 peg Sony Centre lg . tgk model apa ada lg . ada 2 ja . then tanpa memilih banyak aku beli model candy bar yang latest . dengan kerjasama earphone Audio-Technica aku memang jangan tanya la sedap ka tak sound kan . still using until now . tak tau la sampai bila bertahan . tiba2 aku jumpa balik mp3 pink aku tuh ! MIRACLE gila ! jumpa atas jalan plak tuh . damn nice gila . now aku ada 2 mp3 . cool .





and now aku tergugat dengan ipod shuffle baru . damn nice gila kecik . skg byk activity outdoor sket so mcm appropriate la guna ipod shuffle . senang sket kapit sana kapit sini . hiok hiok . ingat mahal sangat . RM180 ja pon . tunggu sat aku simpan duit oke .





30 Seconds To Mars - Closer To The Edge

*harap maklong la esok dah nak p tengok abg Jared kat I-city . bukan selalu nak #buatterok kan ? hiok hiok hiok

10 comments:

Unknown said...

PEh bro!! bila rumah kau tbakar ni weh????

Unknown said...

getspider.com/wp-content/uploads/2011/04/sony-walkman-nwz-e453.jpeg

Ni mp3 gua skang. best bro. sleep timer ada, alarm ada, byk la ada. tp susah skit nk bawak jogging

Hazwan Kamarudin said...

itu mp3 ka mp4 bro . damn style . tp aku x ckop bajet la nk bli itu . tp mmg bkenan pon . ergh

Hazwan Kamarudin said...

btw rumah aku terbakar tu tahon lepas . awal bulan 5 . sedih gila . kenangan paling sedih guitar aku bro . sadcase .

Unknown said...

mp4. ada video skali. tp mmg cun. xde la mahal mana. aku beli rm280 earlier dis year. so skang maybe dalam 250

pasai rumah hang. camne leh tbakar weh? sedih lak aku tgk rentung siot umah

Hazwan Kamarudin said...

ha mmg . video sony mmg hamjad cun gila . oh murah plak ? mcm nk bli plak . heee ~

btw terbakar sebab apa pon x tau . dah la api start kat bilik aku dlu . sai plak rumah tgh terbakar bole dia main dota lg . errrrrr.

Unknown said...

men dota lg?? SALUTE!

Hazwan Kamarudin said...

sai mmg . mmbr ckp rumah terbakar bole dia marah "jgn la kacau aku main dota ni! " ????? sai ni mmg sai btol la . hiok hiok hiok

NY. said...

damn.aku pun suka jugak brand sony yang 1st tu.tapis sekarang da ganti ngan sony yang baru.sony walkman terbaik.sungguh.

Hazwan Kamarudin said...

tau x pa . walkman 1st ftw !